سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:51 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

پرده برداری از بزرگترین گنبد خشتی جهان در آینده نزدیک

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم ارسال توسط کاربر خبرنگار  در تاریخ 04 بهمن 1391 04:06

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پرده برداری از گنبد امامین عسگریین(ع) بزرگترین گنبد خشتی جهان در آینده نزدیک خبر داد  .

مهندس حسن پلارک گفت: طلا کاری گنبد حرم مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) به اتمام رسید.
وی در ادامه افزود: با اتمام کار طلا کاری گنبد بارگاه ملکوتی امامین عسگریین (ع) اکنون کار تمیز کاری گنبد مطهر در حال انجام است  و در آینده نزدیک پرده برداری از آن انجام خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این کار هدیه ای ناچیز از ایرانیان به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)است، اظهار داشت:در این گنبد که بزرگترین گنبد خشتی جهان محسوب می شود تعداد 28 هزار خشت طلا بکار رفته است که با پرده برداری از آن بار دیگر چشم جهانیان به عظمت و مجد این بارگاه مقدس خیره خواهد ماند.
وی خاطرنشان کرد: کار ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین (ع) که به صورت یک ضریح شش گوشه می باشد نیز در شهرمقدس قم  تحت نظارت و مسئولیت حجت الاسلام شهرستانی نماینده  حضرت آیت الله سیستانی در حال انجام بوده و امیدواریم تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:49 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

راه اندازی کوتاه ترین مسیر عتبات عالیات از مرز سومار

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم

ارسال توسط کاربر خبرنگار  در تاریخ 04 بهمن 1391 04:15
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: باموافقت دولت عراق برای راه اندازی معبر مرزی سومار – مندلی برای تردد مسافر و کالاهای تجاری، این مسیر کوتاه ترین مسیر برای عتبات عالیات و پایتخت عراق خواهد بود .

سردار "کیومرث شیخی" فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از برگزاری جلسه فرمانداران "گیلانغرب" و "بلدروز" عراق و مرزبانان دو کشور در نقطه صفر مرزی برای تسریع در اجرای مصوبات راه اندازی بازارچه مرزی "سومار" خبر داد.

به گفته سردار "کیومرث شیخی" در این بازدید، دو طرف متعهد شدند در اسرع وقت نسبت به احیاء و بهسازی جاده دسترسی تا نقطه صفر مرزی و محوطه بازارچه مرزی اقدام کنند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در آینده نزدیک برای عملیاتی کردن محل استقرار درب ورودی و خروجی بازارچه به دو کشور و نقطه اصلی، نشستی با حضور فرمانداران "گیلانغرب" و "بلدروز" و مرزبانان دو کشور در نقطه صفر مرزی برگزار می شود .

سردار شیخی همچنین از موافقت دولت عراق برای راه اندازی معبر مرزی (سومارمندلی) برای تردد مسافر و کالاهای تجاری خبر داد و گفت: با تصویب این مسیر و راه اندازی آن که کوتاه ترین مسیر برای عتبات عالیات و پایتخت عراق خواهد بود، اقتصاد منطقه رونق خواهد گرفت.




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:48 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

تمدید مهلت افتتاح حساب عمره‌ دانشجویی تا 10 بهمن

کد خبر  :   254019 - تاریخ انتشار: 06بهمن 1391 - 09:08

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از تمدید مهلت افتتاح حساب عمره‌گزاران دانشجو تا 10 بهمن ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد زارع گفت: بنا بر درخواست های مکرر دانشجویان مهلت افتتاح حساب اولیه تا 10 بهمن ماه تمدید شد.
وی افزود: دانشجویان باید تا 10 بهمن ماه نسبت به افتتاح حساب اولیه عمره و واریز مبلغ 750 هزار تومان در یکی از شعب بانک ملت در سراسر کشور اقدام کنند.بدیهی است عدم افتتاح حساب عمره گزاران دانشجو تا این تاریخ به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
زارع گفت: 10 بهمن ماه آخرین مهلت برای افتتاح حساب خواهد بود و این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:44 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

تعیین تکلیف وضعیت دارندگان قبوض قدیمی ودیعه گذاری عمره بانک ملی ایران

ارسال توسط کاربر خبرنگار  در تاریخ 03 بهمن 1391 01:01
(
گروه  : اخبار عمومی  , عمره مفرده, اطلاعیه ها )

 

پیرو اطلاعیه ها و فراخوانهای مکرر سازمان در خصوص لزوم تشرف دارندگان اینگونه قبوض به عمره یا اعلام انصراف و علی رغم آنکه آخرین فرصت تشرف آنان گذشته بود، با این وصف با توجه به هماهنگی و تعاملی که با بانک ملی ایران بعمل آمده است، اعلام می گردد دارندگان قبوض قدیمی ودیعه گذاری عمره بانک ملی ایران مربوط به سنوات 1363 ، 1367 ، 1382 تا 1386/5/1 می بایست به منظور تعیین تکلیف وضعیت ودیعه گذاری خود (تبدیل سند یا انصراف) از روز شنبه مورخ 1391/11/7 تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 1392/2/7 با در دست داشتن اصل و کپی از قبض ثبت نامی خود و خانواده تحت تکفل ( در صورت داشتن قبض) به همراه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به ارائه درخواست و مدارک یادشده جهت تبدیل قبوض خود به قبوض ثبت نامی جدید با قابلیت تشرف در عمره آتی و یا اعلام انصراف اقدام نمایند.

اضافه می نماید در حال حاضر امکان ثبت نام اینگونه قبوض در گروه های زیارتی وجود نداشته و تشرف افراد منوط به طی نمودن مراحل تبدیل به شرح فوق الذکر خواهد بود.

ضمناً عدم اقدام افراد به هر دلیل در مهلت تعیین شده برای تبدیل قبوض خود به ثبت نام جدید، به منزله انصراف از تشرف بوده و این اشخاص صرفاً می توانند نسبت به اخذ اصل مبلغ ودیعه گذاری و منافع حاصله از بانک اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:38 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

بسته شدن 71 باب حرم به روی زائران

 ارسال توسط در تاریخ 09 دی 1391 09:34
( گروه: اخبار عمومی, حج تمتع, عمره مفرده )

 

شرکت‌های مجری پروژه توسعه مطاف در مسجدالحرام از روز پنجشنبه، اقدامات مربوط به تخریب بخش شرقی و بخش شمالی مسجدالحرام را بر اساس نیازهای توسعه جدید آغاز کردند

الوطن گزارش داد: با آغاز تخریب این بخشهای مسجدالحرام، 71 باب از بابهای حرم شریف مکی بسته شد و ورود به صحن سعی از طریق قسمت پایانی منطقه شرقی مسجدالحرام میسر شد.

این روزنامه نوشت: اداره کل امور حرمین شریفین و نیروهای امنیتی حرم، تابلوهای راهنمایی را نصب کرده اند که راههای رسیدن به محل سعی را به عمره گزاران نشان می دهد.

عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: تعداد باب های باز در مسجدالحرام، 100 باب است.

وی افزود: فعالیت‌های توسعه این بخش‌های مسجدالحرام به طور شبانه روزی ادامه دارد و پروژه توسعه برای افزایش ظرفیت مطاف، یک تحول کیفی در خدمات ارائه شده به زائران بیت الله الحرام ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: پروژه توسعه مسجدالحرام در صورت تکمیل فازهای آن، به افزایش تعداد طواف کنندگان در سه مرتبه منحصر نخواهد شد، بلکه از آن فراتر خواهد رفت.

از سوی دیگر، یحیی الزهرانی فرمانده نیروهای امنیتی حرم شریف مکی اعلام کرد: منطقه کاری توسعه، به طور کامل از دیگر بخشهای مسجدالحرام جدا شده و تاثیری بر حرکت عمره گزاران و زائران نخواهد داشت.

وی افزود: نیروهای امنیتی در برخی مکانها برای مدیریت حرکت زائران در اوقات شلوغی مستقر شد ه اند




  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ