سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 91/11/14 | 6:19 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

ضرورت توجه زائران به شرایط اقلیمی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی 

ارسال توسط کاربر خبرنگار در تاریخ 13 بهمن 1391 08:42Article Rating
( گروه:
اخبار عمومی, عمره مفرده )

"دکتر ریاض" رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با ارائه توصیه‌هایی به زائران عمره، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، گفت: زائران با توجه به تغییرات بسیار متفاوت آب و هوایی ایران و عربستان از ابتلا به بیماری‌های شایع سرماخوردگی پیشگیری کنند.

 

دکتر ریاض با اشاره به اینکه دمای هوای شهرهای عربستان به ویژه مکه بسیار گرم‌تر از شهرهای ایران است از زائران عمره خواست در مدت اقامت خود در مکه و مدینه با داشتن پوشش مناسب مراقب سلامت خود باشند تا از ابتلای آنان به بیماری‌های شایعی چون سرماخوردگی پیشگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه ابتلا به سرماخوردگی موجب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود، افزود: آب و هوای کشور ما سردسیر است در حالی‌که عربستان به ویژه مکه دارای هوایی نسبتا گرم است و در این شرایط به دلیل عدم رعایت پوشش متناسب زائران براساس تغییرات دمایی در طول شبانه روز، شاهد افزایش مراجعات زائران به دلیل ابتلا به سرماخوردگی در مراکز درمانگاهی مکه و مدینه هستیم.

 

ریاض تأکید کرد: در مدینه منوره، شب‌ها و صبح‌ها درجه حرارت، کاهش چشمگیری می‌یابد به‌طوری که هوا سرد می‌شود و افراد باید با لباس‌های گرمتری در فضاهای باز حضور یابند تا دچار سرما‌خوردگی نشوند چرا که در صورت ابتلا بهبودی آنان چند روز به طول می‌انجامد.

 

وی با اشاره به ضرورت همراه داشتن داروهای تخصصی زائران به میزان لازم برای مدت اقامت آنان در عربستان، گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های همیشگی ما به زائران همراه داشتن داروهای تخصصی بیماری‌های زمینه‌ای آنان به مقدار کافی و نسخه پزشک متخصص آنان است تا خدای نکرده برای تهیه این داروها با مشکلی مواجه نشوند.

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از زائران خواست حداقل برای مدت 20 روز داروی مورد نیاز بیماری‌های زمینه‌ای خود را که از قبل استفاده می‌کردند به همراه آورند که این مسئله بیشترین کمک را به سلامت خودشان می‌کند.




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 12:0 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

چرا حجاج خلاف جهت عقربه‌های ساعت طواف می کنند؟

گرد آوری: حاج قاسم تنها خبر نگارمستقل جاجرم

شاگرد پروفسور حسابی بر اساس علم فیزیک، علت اینکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه های ساعت است را تشریح کرد  .


به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) به نقل از الف، حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو به فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود. وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد 5 نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود. این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد.

اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود. وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد.این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.

انتهای پیام




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:57 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

سایت اینترنتی ویژه حج

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم

چهارشنبه 22 آذر 1385

. امکانات جدید  

وبنا - سایت اینترنتی حج هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ ایران راه‌اندازی و برا‌ی ارایه‌ی اطلاعات کامل پروازهای رفت ‌و برگشت به خانواده‌های حجاج بیت‌الله الحرام، اعلام آمادگی کرد. سایت اینترنتی حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ‌ایران به آدرس   http://haj.iranair.com برای اطلاع‌رسانی عموم حجاج و خانواده و وابستگان آنان راه‌ اندازی شده است. این بخش از سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ ایران ، اطلاعاتی شامل شماره و نام مدیر کاروان‌ها، شهر محل اعزام و تاریخ رفت و برگشت آنان به عربستان سعودی است و جستجوگری بسیار قوی، مفید و کارآمد برای اطلاع‌رسانی پروازهای رفت و برگشت زائران با توجه به نام، نام خانوادگی و نام پدر است. گفتنی است؛ در این سایت، پس از ورود نام و نام خانوادگی زایران، مشخصات پرواز رفت و برگشت آن‌ها اعلام می‌‌شود به نقل از سیتنا




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:55 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

مهلت افتتاح حساب عمره دانشگاهیان تا 7بهمن تمدید شد

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم

ارسال توسط کاربر خبرنگار  در تاریخ 04 بهمن 1391 01:08
(
گروه  : اخبار عمومی , عمره مفرده )

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از تمدید مهلت افتتاح حساب عمره گزاران دانشجو تا 7بهمن ماه خبر داد.

به گزارش حج نیوز به نقل از  روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره گفت:بنا بر درخواست های مکرر دانشجویان مهلت افتتاح حساب اولیه تا 7بهمن ماه تمدید شد.
وی افزود:دانشجویان باید تا 7بهمن ماه نسبت به افتتاح حساب اولیه عمره و واریز مبلغ 750 هزار تومان در یکی از شعب بانک ملت در سراسر کشور اقدام کنند.بدیهی است عدم افتتاح حساب عمره گزاران دانشجو تا این تاریخ به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
زارع گفت:7بهمن ماه آخرین مهلت برای افتتاح حساب خواهد بود و این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.




تاریخ : شنبه 91/11/7 | 11:53 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

گذرنامه دانشجویان عمره گزار تا زمان اعزام استرداد نمی گردد

گرد آوری خبر: حاج قاسم تنها خبرنگارمستقل جاجرم

قابل توجه افرادی که قصد سفر خارج از کشور در ایام عید را دارند  .

گذرنامه عمره گزاران دانشجو بعد از تحویل گرفتن از تاریخ 25 بهمن ماه تا زمان اعزام جهت انجام امور اجرایی و اعزام در اختیار ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خواهد ماند  .

به گزارش حج نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، آن دسته از ثبت نام کنندگان اصلی و ذخیره که افتتاح حساب اولیه را انجام داده اند، تا 25 بهمن ماه فرصت دارند تا گذرنامه خود را تحویل رابطین عمره در دانشگاه های خود نمایند .
لازم به ذکر است بر اساس تشریفات دولت عربستان،گذرنامه زائرین 45 روز زودتر جهت صدور ویزا به سفارت ارسال خواهد شد، بنابراین گذرنامه عمره گزاران تا زمان اعزام در اختیار ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است و به هیچ وجه به زائر عودت داده نخواهد شد لذا امکان سفرهای خارج از کشور برای زائرین دانشجو در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه وجود نخواهد داشت




  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ