سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 91/12/3 | 9:24 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

رئیس سازمان حج و زیارت: کاهش سهمیه عمره مفرده کذب است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این گونه اخبار، شایعاتی بیش نیست و تمام اخبار مربوط به محدودیت سهمیه‌های عمره را تکذیب می‌کنیم. 

 

 رئیس سازمان حج و زیارت: کاهش سهمیه عمره مفرده کذب است

 به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت درباره کاهش سهمیه عمره مفرده در سال جاری گفت: این گونه اخبار، شایعاتی بیش نیست و تمام اخبار مربوط به محدودیت سهمیه‌های عمره را تکذیب می‌کنیم زیرا سهمیه عمره نه تنها کم نشده بلکه هیچ محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره الویت‌های اعزام به عمره مفرده اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توانیم زمان دقیق اعزام اولویت‌ها را اعلام کنیم، اما به افراد دارای اولویت‌های 300 تا 600 قول می‌دهیم که در سال 92 تاریخ اعزام‌ها را اعلام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره نحوه اعزام افراد مسن به حج گفت: طبق تمهیدات سازمان حج و زیارت قرار شد که افراد 80 سال به بالا بدون نوبت به حج تمتع اعزام شوند اما با اعلام استفتاء از سوی مراجع انجام چنین اقدامی ناصحیح و حرام عنوان شد، بنابراین نمی‌توانیم در این زمینه جابه‌جایی زائران را انجام دهیم.

وی همچنین درباره اعزام افراد بالای 80 سال به عمره مفرده، افزود: خوشبختانه شورای عالی حج در خصوص اعزام بدون نوبت 80 ساله‌ها به بالا به عمره مفرده، این اختیار را به رئیس سازمان داده است تا در برخی شرایط این اقدام را انجام دهد.

موسوی تصریح کرد: هر چند در این مورد نیز نمی‌توانیم تمام افراد 80 سال به بالا را بدون نوبت اعزام کنیم زیرا هر یک از آن‌ها به همراه نیاز دارد که در این زمینه اداره کاروان‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد شد و تنها در صورتی که سازمان تشخیص دهد این جایگزینی انجام خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 91/12/3 | 9:23 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

جرای تخفیف 140 هزار تومانی قیمت‎ها در اعزام نوروزی عتبات

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز پیش ثبت نام اعزام های نوروزی عتبات ،گفت: کاهش 140 هزار تومانی قیمت ها در اعزام های نوروزی نیز لحاظ خواهد شد. 

 

 اجرای تخفیف 140 هزار تومانی قیمت‎ها در اعزام نوروزی عتبات

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «مسعود اخوان» مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، امروز ـ یکشنبه 29 بهمن ـ با بیان اینکه کاهش 140 هزار تومانی قیمت ها، از ابتدای دوره فعلی اعزام ها آغاز شده است افزود: بر این اساس، قیمت اعزام از راه زمینی 15 و اعزام هوایی 10 درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت هم اکنون حداقل و حداکثر قیمت اعزام های زمینی 750 تا 950 هزار تومان است.

اخوان اضافه کرد: این میزان برای اعزام های هوایی از تهران، به ترتیب یک میلیون و 50 هزار تا یک میلیون و 350 هزار تومان است. اعزام های فعلی عتبات، از 28 دی ماه آغاز شده و تا 23 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام سازمان حج و زیارت، پیش ثبت نام اعزام های نوروزی عتبات عالیات نیز از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا پنجم اسفند ماه در سایت پیش ثبت نام به نشانی www.atabat.haj.ir ادامه خواهد داشت.

مراسم قرعه کشی و اعلام نتایج نیز به ترتیب در روزهای ششم و هفتم اسفند ماه امسال صورت می گیرد.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، متقاضیان دوره جدید عتبات عالیات، از 24 اسفند ماه امسال تا 26 اردیبهشت ماه سال آینده اعزام خواهند شد.

....................




تاریخ : پنج شنبه 91/12/3 | 9:10 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو

سئوالات متدوال زائرین محترم

1- ظرفیت خالی از محل حذفیها و انصرافیهای گروههای عمره هرروز ساعت 10 صبح(بجز جمعه ها) آزاد و قابل رزرو از طریق دفاتر و شرکتهای زیارتی می باشد.

2- جهت هرگونه درخواست فقط به دفاتر و شرکتهای زیارتی مراجعه نمایید.

3 - بههیچ عنوان اعـزام زائر بدون فیـش امکان پذیر نخواهد بود.

4 - اسناد بانک ملت فقط قابل انتقال به نسبتهای درجه اول و دوم (پدر - مادر - خواهر - برادر - فرزند - همسر - پدر بزرگ - مادر بزرگ - نوه - عروس - داماد - پدر همسر - مادر همسر - دایی - خاله - عمو - عمه - برادر همسر - خواهرهمسر - همسر خواهر - همسر برادر - ناپدری و نامادری - باجناق - جاری - همسردائی - همسر عمو - همسر خاله - همسر عمه - برادرزاده - خواهرزاده - دائی زاده - عموزاده - خاله زاده - عمه زاده )به آدرسهایذیل قابل انجام می باشد:

الف) - کانون بازنشستگان حج وزیارت : میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 54، طبقه اول، واحد 2            تلفن: 66575847-9-021

ب) - شرکت مرکزی کارگزاران استان تهران : میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 88، طبقه اول            تلفن:8 -66591903-021

5 - اسناد عمره بانک ملت فقط یکبار قابل انتقال می باشد.

6- در خصوص افراد فاقد گذرنامه وفق هماهنگی با ادارهگذرنامه پس از ثبت نام درکاروان و پرداخت هزینه سفر با ارائه فیش پرفراژ شدهممهور به مهر کارگزار و مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به تسریع صدور گذرنامهآنان اقدام خواهد شد،لذا از مراجعه به حج وزیارت استان تهران جهت دریافت معرفینامه به گذرنامه اکیداً خودداری فرمایید.

7-کلیه اسناد عمره بانک ملی ثبت نام شده از سال 1363 لغایت پنجم فروردین ماه 1386 که نزد بانک ملی ودیعه گذاری شده و تاکنون بستانکار می باشند ( اسناد 000/5 ، 000/100 ، 000/000/1 ، 000/500/1 ، 000/000/2 ، 000/000/4 و اسناد تجمیعی مربوط به سال 1363 ) می بایست از مورخ 7/11/1391 لغایت 7/2/1392 با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی ، اصل یا المثنی سند ثبت نامی و تصویر آن به هریک از شعبه های بانک ملی مراجعه و نسبت به تبدیل اقدام نمایند.

توجه1: اسناد المثنی می بایست به شعبه صادر کننده سند المثنی مراجعه نمایند.

توجه2: اسناد انتقالی می بایست نسبت به ارائه اصل صلحنامه یا اقرار نامه یا رضایت نامه اقدام نمایند.

8- نحوه ثبت نام وقرعه کشی زوجهای جوانازطریق همین سایت اعلام خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 91/12/3 | 9:9 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو
عربستان در سال 2013 میزبان بیش از شش میلیون زائر عمره از کشورهای مختلف جهان خواهد بود. 1391/11/29

به گزارش عرب نیوز  وزیر حج عربستان اعلام کرد، این کشور در سال جاری میلادی میزبان بیش از شش میلیون زائر عمره خواهد بود که یک میلیون نفر بیشتر از سال 2012 است.

به گزارش عرب نیوز، براساس برآوردهای وزارت حج عربستان، این کشور در ماه مبارک رمضان میزبان حدود یک میلیون زائر خواهد بود و در دیگر ماه‌های سال نیز به طور متوسط 400 هزار زائر به این کشور سفر خواهند کرد. فصل جاری سفر عمره از 14 دسامبر آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان (در هفته نخست ماه اوت) ادامه خواهد داشت.

تا کنون دولت عربستان برای یک میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان ویزا صادر کرده که تا کنون 775 هزار زائر وارد خاک این کشور شده‌اند. هر ساله بین 10 تا 20 درصد به زائران عمره عربستان افزوده می‌شود که در این میان بیشتر زائران از کشورهای مصر، پاکستان و الجزایر هستند.

صدور ویزای عمره در سفارتخانه‌های عربستان در بیش از 70 کشور جهان انجام گرفته و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سیستم جدید دیجیتال روند صدور ویزا سرعت بیشتری گرفته است.

وزارت حج عربستان همچنین نظارت دائمی بر فعالیت‌های آژانس‌های مسافرتی مجری اعزام زائران در شهرهای مقدس مکه، مدینه و همچنین جده داشته است.

دولت عربستان که درآمدهای حاصل از سفر عمره و حج دومین منبع درآمدش پس از صادرات نفت و گاز محسوب می‌شود، طی سال‌های اخیر با انجام پروژه‌های عظیم در شهرهای مکه و مدینه قصد دارد ظرفیت این کشور برای پذیرایی از زائران را چند برابر کند.




تاریخ : پنج شنبه 91/12/3 | 9:9 عصر | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو
رزرو ظرفیت خالی هر چهارشنبه راس ساعت 10 صبح 1391/11/29

ظرفیت خالی از محل انصرافی ها ، حذفیها و گروههای جدید هر چهارشنبه راس ساعت 10 صبح آزاد و قابل رزرو از طریق دفاتر و شرکتهای زیارتی می باشد




  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ