سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 92/1/19 | 10:26 صبح | نویسنده : حاج عبدالله گرایلو



به گزارش خبرگزاری فارس، جانشین مسئول ستاد شمسا در کربلا با اعلام این خبر اظهار داشت: این آشپزخانه همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی با پخت 5 هزار پرس غذا در هر وعده و با حضور مسولان به صورت رسمی بهره برداری می شود.
رضا ضیائیان افزود : با یاری خداوند قصد داریم تا شهر کربلا را به 2 آشپزخانه دیگر مجهز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این آشپزخانه با تمام وسایل و تجهیزات ایرانی و در زیربنای 14 هزار متر مربع در 2 طبقه ساخته شده که شامل 4 سردخانه با دما و کاربری متفاوت ، سالن طبخ غذا ، سالن آماده سازی مواد اولیه ، قسمت مسکونی پرسنل و اداری ساخته شده است.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، ضیائیان در ادامه از سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی این طرح خبر داد و افزود : شرکت جرش از عراق و چند سرمایه گذار ایرانی هر کدام 50 درصد سهام را در اختیار دارند.

وی خاطر نشان کرد : تجهیزات این آشپزخانه شامل 6 دیگ نیمه مکانیزه برای پخت برنج با ظرفیت هر کدام 300 پرس طی 2 ساعت ، 6 دیگ پخت خورشت و سوپ با ظرفیت هر کدام 700 پرس ، 4 هواکش قوی ، 3 دستگاه بالابر مجزا که تمام این تجهزیات ساخت ایران و یک دستگاه convection ایتالیایی با توانایی پخت 800 ماهی و تکه مرغ در یک ساعت با روش های متنوع است.
ضیائیان با اشاره به اینکه فضای آشپزخانه توانایی افزایش توان 4 برابر پخت کنونی را داراست، اظهار داشت: این آشپزخانه با در و پنجرهه ای دو جداره و تفکیک هر واحد و سیستم بسته خروج غذا و ورود ظروف، امکان ورود آلودگی را تقریبا به صفر رسانیده و از نظر بهداشتی هیچ گونه ایرادی ندارد.

وی یادآور شد: پس از اجرای این طرح و در صورت نیاز با یاری خداوند متعال ساخت آشپزخانه را در نجف و کاظمین نیز آغاز خواهیم کرد.




  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ